Αναζήτηση

 
  Είσοδος Μελών
Αριθμός Μητρώου

Συνθηματικό
 
Ξεχάσατε τον κωδικό πρόσβασής;
  e_Ενημερωτικό Δελτίο

epy.gr/httpdocs/e_ED/newsletter_11_10.pdf
epy.gr/httpdocs/e_ED/newsletter_11_10.pdf
   Νέα της ΕΠΥ - Οι θέσεις της ΕΠΥ
Θέματα ΑΕΠΠ Εσπερινού Λυκείου (εκφωνήσεις, λύσεις, σχολιασμός).
Η ΕΠΥ με αφορμή τα θέματα των απολυτηρίων εξετάσεων της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και των πανελλαδικών εξετάσεων Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου (Ομάδας Β΄), στο μάθημα της τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλου πληροφορικής και υπηρεσιών) Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι το Σάββατο 22 Μαΐου 2010 έχει να παρατηρήσει τα ακόλουθα:
·       Τα θέματα έχουν χαμηλό βαθμό δυσκολίας.
·       Καλύπτουν σε ικανοποιητικό βαθμό τη διδαχθείσα ύλη.
·       Οι ερωτήσεις που απαιτούν χαρακτηρισμό Σωστή ή Λάθος ήταν υπερβολικά πολλές (20 μονάδες), κάτι που δεν συνεισφέρει στην ανάδειξη της αλγοριθμικής σκέψης των μαθητών.
·       Το θέμα Α2 είναι ένα πετυχημένο θέμα, αλλά δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δώσουν στην τύχη μια απάντηση που μπορεί να είναι σωστή. Αν τα Σ, Λ δεν ακολουθούνται με εξήγηση του γιατί είναι σωστό ή λάθος, δεν μπορεί ο βαθμολογητής να γνωρίζει τη σκέψη του μαθητή.
·       Στο ερώτημα Α4, είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να παρουσιάζεται τι θα γίνει όταν η συνθήκη είναι αληθής και τι όταν είναι ψευδής. Με άλλα λόγια θα ήταν ορθό, κατά την παρουσίαση αλγορίθμου με διάγραμμα ροής στα βέλη του ρόμβου να υπάρχει η λέξη Αληθής ή Ναι και η λέξη Ψευδής ή Όχι αντίστοιχα, ώστε να είναι ξεκάθαρο πότε εκτελείται ο βρόχος. Σημειώνουμε ότι στα διαγράμματα ροής του βιβλίου του μαθητή πάντα υπάρχει η παραπάνω ένδειξη.
·       Η τυποποίηση του τρόπου εκτέλεσης αλγορίθμου που αξιοποιείται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, έχει συνεισφέρει στην πληρέστερη αποτύπωση της εκτέλεσης του αλγορίθμου και ως εκ τούτου είναι θετική η επιλογή του.
·       Το Θέμα Γ, προέρχεται από την καθημερινή ζωή των ενηλίκων, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι οι μαθητές γνωρίζουν τι είναι το ΚΤΕΟ, τι σημαίνει για το ΚΤΕΟ Εμπρόθεσμο και Εκπρόθεσμο και άλλα σχετικά θέματα. Αν και η ανάπτυξη του σχετικού αλγορίθμου είναι ένα πετυχημένο θέμα, η επιλογή του σεναρίου της άσκησης είναι προβληματική. Σημειώνουμε ότι από διδακτικής πλευράς, κάθε σενάριο που ενέχει τον κίνδυνο να χάσει ο μαθητής την δυνατότητα απάντησης από άγνοια του πλαισίου αναφοράς θα πρέπει να αποκλείεται.
 
Κλείνοντας:
·       Πρέπει να περιοριστούν οι ερωτήσεις που απαιτούν χαρακτηρισμό Σωστή ή Λάθος μόνο σε θεωρητικά θέματα. Οι λόγοι είναι δύο: α) δεν αποδεικνύουν την γνώση της απάντησης (βλέπε παραπάνω), β) οδηγούμαστε σε αυτοματοποιημένα συστήματα διόρθωσης που απαξιώνουν τους διορθωτές.
·       Είναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ότι στο θέμα Β και στο θέμα Γ οι θεματοδότες απομυθοποιούν δύο σημεία που έχουν κατά καιρούς συζητηθεί.
·        Στο θέμα Β, όπου ο αλγόριθμος έχει αναπτυχθεί με ψευδογλώσσα, το όνομα μιας μεταβλητής είναι Ε. Στη ΓΛΩΣΣΑ το γράμμα αυτό χρησιμοποιείται για το συμβολισμό της συνάρτησης υπολογισμού του ex. Παρότι η συνάρτηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αλγοριθμικό επίπεδο, με την επιλογή αυτή, αναδεικνύεται ότι τα ονόματα των μεταβλητών σε ψευδογλώσσα δεν ακολουθούν τους αυστηρούς κανόνες της ΓΛΩΣΣΑΣ.
·        Στο θέμα Γ οι θεματοδότες απομυθοποιούν την έννοια των μονών ή διπλών εισαγωγικών στη ΓΛΩΣΣΑ. Με άλλα λόγια δεν χρειάζεται ο διδάσκων και ο βαθμολογητής όταν διδάσκει ή/και βαθμολογεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ να ασχολείται με τα διπλά ή τα μονά εισαγωγικά. Αυτό είναι σημαντικό αν επικρατήσει, αφού με αυτόν τρόπο τα θέματα στοχεύουν ευθέως στην ανίχνευση της αλγοριθμικής σκέψης του μαθητή και όχι στην δύναμη της μνήμης του.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρόμοια θέματα απασχόλησαν το μεγαλύτερο μέρος της ημερίδας για το ΑΕΠΠ που διοργάνωσε η ΕΠΥ στις 30 Ιανουαρίου φέτος.
Διαβάστε τα θέματα
Διαβάστε τις λύσεις
Νέα της ΕΠΥ - Οι θέσεις της ΕΠΥ
 
Επιλογές

 Εκτύπωση της σελίδας Εκτύπωση της σελίδας

 
Συσχετιζόμενες ενότητες

Νέα της ΕΠΥ - Οι θέσεις της ΕΠΥ


© ΕΠΥ - Σπύρου Τρικούπη 20, 10683 Αθήνα
Τηλ: 215 5051398 E-mail: epy (at) epy (dot) gr

Υλοποίηση και φιλοξενία AD HOC Ε.Π.Ε. Στατιστικά WebStats.gr
PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. Licence GPL.